اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره فعالیت سازمان اقتصادی-راهبرد معاصر

اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره فعالیت سازمان اقتصادی

فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه ای درباره فعالیت‌های سازمان اقتصادی فوتبال توضیحاتی را ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020 April 26
کد خبر: ۴۱۳۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، سایت فدراسیون فوتبال نوشت: «طرح تشکیل سازمان اقتصادی فوتبال ایران به عنوان یکی از موضوعات مهم همواره مورد توجه فدراسیون فوتبال بوده است. به همین منظور، بسط طرح سازمان اقتصادی فوتبال با در نظر گرفتن برنامه ها و چشم اندازهای موثری که می تواند برای فوتبال کشور به بارآورد توسط کارشناسان مسئول بازاریابی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گرفت و در قالب طرح های جداگانه ای به هیات رئیسه فدراسیون ارسال و به اتفاق آراء به مورد تایید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

 

در تاریخ نوزدهم اسفندماه سال ۹۷ با پیشنهاد هیات رئیسه در مجمع عمومی طرح مذکور به تصویب عالی ترین رکن تصمیم گیری یعنی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال رسید و در نهایت در تاریخ هفتم مردادماه سال ۹۸ با پیشنهاد هیات رئیسه فدراسیون و صدور ابلاغ رئیس وقت فدراسیون، محمد صادق درودگر که سابقه عضویت در هیات رییسه سازمان لیگ و مدیر بازاریابی این سازمان بودند به ریاست این سازمان جدید التاسیس منصوب شدند.

 

براساس مصوبه مجمع عمومی و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزایش دامنه فعالیت های اقتصادی فوتبال نیاز به ایجاد چارچوب حقوقی و قانونی جدیدی داشت. این چارچوب طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران در حدود تشکیل شرکت ها و قانون تجارت به طور شفافی مشخص شده است. از این‌رو، سازمان اقتصادی فوتبال به منظور تحقق خواسته های قانونی و اقتصادی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حوزه های اقتصادی و بازاریابی در قالب یک موسسه غیر تجاری، در تاریخ هفدهم مهرماه سال ۹۸  ثبت شد که هیچ یک از اعضای آن دارای هیچ سهمی از این سازمان نبودند؛ اما به علت بررسی موضوع در سیر فعالیت سازمان اقتصادی و نیاز به درج شخصیت حقوقی این سازمان در اساسنامه فدراسیون، رئیس سازمان اقتصادی تقاضای اصلاح نام این سازمان با کمیته بازاریابی را در اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح کردند.

 

لازم به ذکر است این سازمان تاکنون هیچ فعالیت اقتصادی مجزایی انجام نداده است و تنها پیرو وظیفه ذاتی خود مجری و توسعه دهنده فعالیت های اقتصادی و بازاریابی فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران بوده است و کلیه قراردادها توسط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ منعقد شده است.

 

لذا به نظر می رسد مطالب درج شده با برداشت ها و اطلاعات نادرستی که در اختیار نویسنده قرار گرفته، منتشر شده که تصویر نادرستی را به خواننده مطلب ارایه می دهد.  طبیعی است که با توجه به اثرات مثبت و تلاشهای موثر سازمان اقتصادی  این سازمان کماکان با قدرت بیشتر و تقویت لازم به فعالیت های اقتصادی  برای کسب منابع پایدار درآمدی در این فدراسیون مشغول  به فعالیت خواهد بود.»

 

 

کلمات کلیدی: فدراسیون فوتبال
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده